tirsdag 28. juli 2009

3 år og dagen i dag


Tenk at 3 år har gått allerede. Den 28.juli 2006 så Gabriel dagens lys på fredrikstad sykehus. En gledens dag! han var så velkommen og alle gledet seg. Han var en snill baby..eller så har jeg fortrengt de gangene han skrek. jeg tror mange gjør det. Man husker det som er positivt:-) Han startet i barnehage i København da han var 1 1/2 år, en solstråle var han der og alt gikk så bra! Så flyttet vi over til Sverige og det var ny barnehage igjen. det gikk også kjempebra! Han venner seg fort denna gutten. Tenk å være 3 år og ha bodd i Norge, Sverige og Danmark!

Han er så fin, Gabriel. Han prater norsk-svensk dagen lang og spør om ALT! Og får han ikke svar eller ikke blir forstått så blir han ill sint! Jepp, han har temperament;-) Mamma får ikke gjøre for mye feil i løpet av dagen.... Stort sett så er han en snill gutt, det er i hvert fall ikke noe vondt i han. Det hender hans sinne på mamma går utover Luis og det er ikke moro. Men,det er sjelden det er ment mot han.
For Gabriel er nemlig verdens beste storebror han! Han gir Luis så mye kjærlighet i løpet av en dag. Han hjelper han med ting han er for liten til å klare selv, kjefter på han når han gjør ting han ikke får lov (ofte!), han deler gladelig isen sin og han hjelper mamma med å "løfte" vogna over kanter og i trapper.

Jeg elsker deg, Gabriel. Du er mitt hjerte. Gratulerer med dagen! :-)



Vi har feiret dagen med busstur og mat på cafè. Hadde en flott formiddag, men en noe tøffere ettermiddag. Jeg og min familie mistet i går et kjært familiemedlem. 21år gammel.
Fy fader, så urettferdig livet er. Jeg har ikke ord og mitt hjerte blør med tanke på hans mamma og storebror som sitter igjen.
-Håper du er på et godt sted nå.

1 kommentar:

  1. Grattis från hela familjen Streiby Gabriel! Stora killen! :-)

    Och beklagar verkligen sorgen över er förlorade familjemedlem Ida. Nej livet är verkligen inte rättvist alltid! :-(

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!
Takk:-)